Svar på FRÅGESTUNDEN ;);)

Hur kom det sig att du gick upp i vikt ?
SV: Det var nog för att jag var arbetslös ett tag och åt mig till den vikten.
varje måltid jag åt,åt jag som om det vore min sista, jag var proppmätt varje dag.
Så att jag var så tjock var mitt eget fel igentligen. + att jag var en soffliggare typ,



Har du alltid varit mullig eller blev det så med tiden?
SV: När jag var yngre så var jag också en tjockis.
När jag gick i 6:an i skolan så vägde jag då ca 70-80 kg.
jag hade ett omfång på ca 110 cm i midjan.. Usch och fy..
Jag såg ut som en uppblåst fet balong.



vad var det som fick dig att börja träna och tappa vikt ?:)
SV: Jag började få lite för mycket domningar i benen och händerna
och så började jag blöda näsblod lite då o då.
Vart lite skrämd pga det. Jag har ju alltid viljat gå ner i vikt men aldrig orkar.
Men nu tänkte jag väl att jag vart tvungen att börja hehe ;)


om du vill svara så får du göra det. men varför vill u gå ner i vikt?.. tycker att du har bra kropp tanke på din senaste bild
SV: Igentligen så vill jag väl inte gå ner så mycket mer i vikt just nu.
Jag har ju nått mitt viktmål och under det till och med.
I skrivande stund väger jag ca 64-65 kg.
Det tycker jag är bra så jag ska inte försöka gå ner i vikt mer.
träna styrka är det nu som gäller.


Har du någon fin dikt som du har skrivit? :)
SV: Nej,
Tyvärr inte :(

hur ofta tränade du i veckan, eftersom du fått massa muskler också? :)
SV: Det beror på. I början av träningsperioden var det ca 2 gång per dag. Jogga + styrketräna.
Efter ett tag gick jag ner till 1 gång varannan dag.


Du är inte så lång va? killar runt 180-185cm brukar se helt normalbyggda ut om dom väger runt 80kg
SV: Nej, Jag är endast 167 Cm lång. så mellan 60 - 75 kg är väl tänkbart kanske :P

klarar du av att sluta eller fortsätter du att gå ner?
SV: Jag har ju nu avtagit träningen i 3 veckor eftersom jag nått mitt mål +
att jag fick jobb samtidigt.
Då slutade träna som sagt vid vikten 67.4 kg, dessvärre så väger jag nu ca mellan 64-65 kg.
Men än så länge är jag inte så orolig, men om vikten understiger 60 kg så måste jag försöka äta upp mig lite.

Många har varnat mig för det med att sluta gå ner men jag har inte lyssnat, och inte trott att det skulle bli ett problem.

hur många gånger tränar du i veckan ?
SV: Nu när jag jobbar så tränar jag inte alls.
Får all träning jag behöver via jobbet, På mitt jobb går vi ca 1.5 MIL - 2.5 MIL om dagen.
Snacka om benmuslker efter ett tag ;)


Hur länge har du hållt på nu men träningen? =)
SV: Sen i MARS månad i år. 9 MARS 2009

några tips på hur du började ?:)
SV: Eftersom jag var tidigare en soffpotatis så var det svårt att börja MEN mitt starttips är:
Jag började Stenhårt. Jag köpte mig ett par gångstavar, och så här såg schemat ut.
1 månad: 5 km varannan dag. (gång)
2 månad: 5 km varje dag. (gång)
3 månad: 1 mil varannan dag. (gång)
4 månad: 1 mil varje dag. (gång)
5 månad: 5 km varannan dag (gång ,utan stavar)
6 månad: 5 km varannan dag. (jogging)
7 månad: 2.5 km varje dag + styrketräning (jogging)
8 månad: 2.5 km varje dag + styrketräning (jogging)

OBS; det här schemat jag använde mig av är endast på ett ungefär.
vissa dagar joggade man kanske 7 km men allt är på ett ungefär.

I början gick jag självklart upp i vikt, vart riktigt knäckt men jag fortsatte iallafall.
Sen började viktminskningarna att visa sig.

Jag började Stenhårt för att sen lätta på trycket då annars skulle jag nog tröttnat för länge sen om man körde stenhårt hela tiden.
BÖRJA HÅRT för att sen gå ner litegrann i träningsform, då känns allt lättare och roligare och då fortsätter man ytterligare.











Jag önskar Er viktnergångare och även nybörjade inom träning ett stort lycka till!
Hoppas ni fick svar på alla era frågor.

Mot kvällningen kommer sedan bilder upp igen på mej ;)
Det är ju trots allt söndag hehe.

Ha en ypperligt skön söndag nu!
imorrn börjar jobben igen!


Kommentarer
Postat av: Petra

Bra jobbat!! =)

2009-10-04 @ 14:09:31
URL: http://peetraanrtre.blogg.se/
Postat av: Sanna [Om livet, träning och kärleken]

Sv: De är bra de :)

Får hoppas att folk hänger på nu =)

Kram

2009-10-06 @ 09:40:20
URL: http://sannis1987.blogg.se/
Postat av: Jesus

du inspirerar mig fett mycket!



bra jobbat for ovrigt.

2009-10-20 @ 13:46:40
URL: http://goingtomma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0